Spring naar content

Actueel

Evangelie & Moslims is een ANBI

7 maart 2024

Evangelie en Moslims is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI-instelling. Informatie t.b.v. uw belastingopgave.

Ontmoeting met moslimsvrouwen

Ontmoeting met moslimvrouwen

1 maart 2024

Velen van ons leven al jarenlang in dezelfde wijk met moslims of ontmoeten hen in ons dagelijkse leven. We zien misschien vrouwen met een hoofddoek in de winkel of moslimfamilies met kinderen in een park, maar zij gaan hun eigen gang en dat doen wij zelf ook. Twee verschillende werelden. Misschien voelen we ons ver verwijderd van deze moslims in ons land, die hun eigen gewoonten hebben, hun eigen geloof, en hun eigen taal. Wie zijn zij? Hoe kunnen we hun wereld binnentreden? En misschien een nog moeilijkere vraag: hoe delen we met hen wie de Here Jezus is, en wat Hij voor ons heeft gedaan?

Ramadan 2024 gebedskalender

29 februari 2024

Evangelie & Moslims heeft weer een gebedskalender voor christenen samengesteld, om tijdens de Ramadan (11 maart – 9 april) te bidden voor moslims in Nederland.

Een klik met moslims

Een klik met moslims

26 februari 2024

Op Tweede Kerstdag stond mijn vrouw bij het koffieautomaat van een verpleegafdeling in het ziekenhuis. Er zat een moslimechtpaar te wachten op hun zoon die werd geopereerd. Mijn vrouw hoorde dat de moslimman met zijn telefoon zat te luisteren naar een videoclip van een vurige moslimprediker.

Foto bij Onze moeders

Onze moeders

16 februari 2024

Rabia is jaren terug uit Turkije naar Nederland gekomen. Door een ernstig ongeluk kwam ze in het ziekenhuis terecht en ging ze nadenken over de dood en het hiernamaals. Ze had religie afgezworen en had veel pijn geleden door allerlei religieuze wetjes. Rabia ging op zoek, op zoek naar God.

Foto bij Een Turkse moeder

Een Turkse moeder

9 februari 2024

Vijftien jaar geleden kwam haar zoon tot geloof. Kort daarna haar dochter en andere zoon ook. Firuze wist niet wat haar overkwam. In eerste instantie dacht ze dat het een fase was maar met de tijd ontdekte ze dat dit niet het geval was. Firuze en haar man schaamden zich voor hun Turkse omgeving. ‘Niemand mag dit horen!’ werd er steeds gezegd.

Foto Turkse team (buiten)

Samen uitreiken naar onze Turkstalige buren

15 december 2023

Van de meer dan tachtig miljoen inwoners van Turkije is slechts een fractie christen, zo’n 0,02%. Dit onbereikte volk woont bij ons om de hoek. Gastarbeiders met hun kinderen en kleinkinderen, Turkse bruiden en recent ook Turkse vluchtelingen wonen in onze wijken en participeren in onze samenleving. Wie deelt de liefde van Christus met hen? En hoe kan Evangelie & Moslims daarbij helpen?

Getuigenis Nemat

15 december 2023

Het is een wonder dat Nemat zijn verhaal met ons kan delen. Zijn ouders werden door de Taliban gedood. Hijzelf kon vluchten en bereikte na een gevaarlijke reis Nederland, maar werd daar aangereden door een bus. De artsen gaven hem weinig kans op overleven, maar Jezus verscheen aan hem en zei: ‘Mijn zoon, je hoeft niet bang te zijn. Je gaat niet dood en je zult niet alleen zijn. Ik ben bij je en er is een grote familie voor jou.’

Slag van Mohammed bij Uhud

(niet) Spreken over politiek

15 december 2023

In het conflict tussen Israël en de Palestijnen schaart de moslimwereld zich vrijwel unaniem achter de Palestijnen. Veel christenen in Nederland steunen juist Israël en voelen een grote verantwoordelijkheid voor het Joodse volk. In een gesprek met een moslim over dit conflict kun je tegenover elkaar komen te staan. Hoe voorkom je verwijdering en polarisatie en hoe krijg je samen oog voor Gods koninkrijk?

Een bijzondere roeping voor een gewone gemeente

25 september 2023

Sommige traditionele kerken zenden al decennialang gemeenteleden uit naar verre bestemmingen, maar investeren niet evenveel om migranten in hun eigen omgeving te bereiken. Hoe komt dat? Wat houdt hen tegen?

Stap voor stap alles aan God overgeven

25 september 2023

Ali had niet zoveel met het geloof in God en had al heel wat van de wereld gezien. Toch bracht een klein foldertje op de markt in Putten hem op het spoor van de Bijbel, waardoor hij de levende God leerde kennen.

De rust van het beloofde land

25 september 2023

Overwegingen bij de zoektocht naar een nieuw asielbeleid.

In gesprek met Fouad Masri

18 augustus 2023

Thema: Nieuw boek voor christenen die het goede nieuws over Jezus met moslims willen delen.

Dagconferentie ‘Migranten en de kerk: Kansen en knelpunten’

12 juni 2023

Thema: Geloofsgesprek met andersgelovigen: open en onbevangen?

Lees het zomernummer van ons blad Oriëntatie

30 mei 2023

Nummer 151 / juni 2023, met o.a.: Getuigenis, missionair werk in het land, komende evenementen en toerusting, agenda en kort nieuws.

Scroll naar boven